Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Min syrra har lånat min gamm-betta, dvs en Volvo 945 -93 och nu har batteriet i fjärren till larmet (Volvo original) tagit slut, de står mitt ute i skogen och kommer ingenstans då larmet gått på när de öppnade dörren.. Den slutar larma efter en stund men går såklart inte att starta, dessutom går larmet på igen när de öppnar dörr osv.

jag VET att jag stängt av det manuellt förr, finns en knapp någonstans.. men var?? någonstans under/nedanför instrumentbrädan.. men eftersom jag inte är där är det ju inte direkt lätt att försöka få en med tummen mitt i handen att hitta den..

Någon som kan hjälpa mig??! Snälla!
kottskrapa skrev:Till min V70 står det i instruktionsboken hur man skall göra om man råkar ut för liknande..

Är det volvo orginal och det går så står det kanske i den?
Står inget i instruktionsboken, inte heller i den lilla folder som finns med om larmet (Volvo guard II)
Får väl försöka få tag i verkstan på volvo här, de är dock ganska svårflörtade, svarar väldigt sällan i tfn.
Just ja, bytte batteriet i går, bilen reagerade iaf inte, den larmar så snart vi öppnar dörr/huv/osv, går ej att starta, då larmar den igen och såklart händer det inget mer..

Tack för svar!! Skönt att veta att det […]

Hård Bromspedal

Problemet löstes genom att rensa hålet […]

Jo priset har stigit varje år, men är s[…]

Mjukvarustrul XC60 2026

Tack. Tro mig, jag har gått igenom instä[…]