Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av b14
Hej!
Jag har en v70-06 med originalgps. I går när jag startade upp den befann jag mig, enligt GPSen på en helt annan
plats än där jag faktiskt var. Idag har jag åkt norr ut i sverige men enligt GPSen är jag på väg mot Skåne.....

Jag har kollat på systeminställningarna och där finns inga mottagna kordinater. Vet inte om det brukar vara så
men en tanka jag har är att den tappat kontakten och att det borde finnas ngt där. Jag har provat att dra ur säkringen och på så sätt låta den "starta om" men inget förändrades.

Samma sak har hänt en gång tidigare och efter någon tid var allt riktigt igen.

Är det ngn som varit med om detta och/eller har ngn ide om vad som behöver fixas?
/Håkan
av b14
Hej!
Jag funderade också på om detta med att återställa kan avhjälpa felet. Vet inte vad det kan föra med sig men kanske värt att testa. JAg frågade på Bilia första gången det hände och de verkade inte ha varit med om detta tidigare?!
/Håkan
av b14
Hej!
Skivan är från 2006 men jag tror inte heller att den kan vara felet när det gäller positioneringen.
Däremot när jag ibland kör på en åker enl kartan som numera är en motorväg i verkligheten.
/Håkan
GPS-antenner är färskvara, bör bytas efter några år kanske det är dags?

Mvh GK

Jag har funderat på att sätta en liten […]

Byta skärm V60 2013

Hej! Sitter med en Volvo V60 från 2013. Ty[…]

Har fått svar nu och det fungerar när d[…]

mäh skrev fel igår..342 är givetvi[…]