Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

behöver kvicka tips här innan de blir mörkt!
hade varit och handlat kom ut och tröck på larmdosan gick in i bilen och vred om tändningen varvid båda rutorna fram och bak på förar sida åker ned av sig själva!!
knappen i fram är helt död men knapparna till passagerar sidan fungerar!! efter en liten stund går det att köra upp den bakre med den bakre dörrens knapp men den främre fungerar inte!! vad göra??

kan tillägga att när jag låser bilen igen väntar en stund och sen låser upp så åker bakre rutan ner när jag vrider tänningen, händer inget när jag trycker på dess kanpp förrän efter typ 30 sek

mvh
rd350 skrev:Du får nog söka upp din Volvoverkstad för en "initiering" (stavning??) av din fönsterhiss. Det gör dom via sin dator, brukar vara det som spökar.
pust!:-)
löste det! felsökte med ppcn fick felkod på knappsatsen , monterade bort dörrsidan (i mörker med ficklampa i munnen:-)
monterade bort manöverpanelen och tog isär den, det visade sig vara den smala remsan som förbinder de båda krets korten innuti den satt ytterst lite snett, vet av erfarenhet att sådana brukar vara extremt känsliga för liknande saker,också om man tar på kontaktytan kan det bildas en tunn fettfilm och då blir de glapp kontakt! har inte haft bilen så länge så troligen har någon klåfingrat där innan mig och slarvat med ihopsättningen!!:-)

nu fungerar det klockrent!!

tackar för svaret endå!!
Mäta MAF sensor

Det lilla kikade på när jag gjorde min […]

Har du möjlighet för live data: fuel rai[…]

Tack. Har inte förstått hur det kan s[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster[…]