- lör 28 aug 2010, 07:37
Hej. Har ett konstigt fel på min s70 glt -97. Lambdalampan lyser på den men bilen går som den ska. Jag har prövat mäta lambdan och den verkar pendla som den ska. Har kollat alla vacumslangar och hittar inget fel där. Har haft ur tomgångsmotorn och gjort ren den men den va inte skitig innan heller. 2 gånger har det hänt att den har startat och lagt av efter några SEK igen. När jag fick igång den så vräkte den på bensin så det luktade och rök svart. Det felet uppstår när bilen är varm och man har stått i 5-10 min. I övrigt så går bilen bra och förbrukningen är precis som det ska va. Går inte dåligt på nåt varvtal heller. När jag gör den strömlös så slocknar lambdalampan och jag hinner köra cirka 10 mil igen innan den tänds. Har kollat felkoder och då sa den insprutningsventil felaktig signal och spjällägesgivare felaktig signal. Men en kompis har en likadan bil med samma felkoder och hans lambdalampa lyser inte. Dock har vi förmodligen fel på Abs styrenheten båda 2. Kan den boxen ställa till nåt med övriga förståndet på bilen eller vad tror ni? Nån som haft liknande problem?
Christoffer
Christoffer
- By DennisCA