Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag är ny på forumet och kan tyvärr inte ett dyft om bilar, så här kommer en säkert aningen dum fråga...

I torsdags kom en dam fram till mig och något irriterat påpekade att min bil läckte fasligt mycket olja, jag såg mig omkring och märkte att bilen mycket riktigt läckte en hel del men tänkte att det kanske skulle gå över. Det har det alltså inte gjort, så nu står det en balja under bilen som innehåller en massa ljusgul vätska som luktar rätt fränt. Här kommer en bild:

Bild

Min fråga är alltså, vad läcker det ifrån? Är det någon fara att köra med den? Jag har 8 mil till "min" verkstad...

Bilen var på service för någon månad sedan och då verkade allt okej. Kan väl tillägga att jag tyckt bilen luktat lite bensin det senaste.

Tack på förhand!
ser ut som att det kommer från bensinfilter eller rör/slang till pumpen.. luktar det som bensin? blir det alltid en fläck under bensinfilter och pump när du ställer bilen? för på bilden så finns det inte mycket annat som kan läcka, mer än bensinfilter och slangar.. du får nog krypa under och känna på bensinslangarna vid filtret.. för det är inte bromsvätska va? men det går inga bromsrör där tror jag?

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]