Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CD_Sweden
Skall beställa V70, gillar kollegans 2.4D 175hk version, men vilken skall man välja denna alt nya D3 2.0?
Finns några få MY10 lagerbilar med 2.4d...
Skiljer det mycket i förbrukning, fem cylindrar borde va starkare??
av Mr T
D3 är också en 5-cylindrig motor.

MY11 har en något uppdaterad interiör, bättre programmering av automatlåda (om man väljer en sådan).

Sen ska ju D3'an dra lite mindre.

Jag har haft min D3 i ett par månader nu och är supernöjd. Jag köpte den iofs privat och då gjorde den lägre skatten och förbrukningen plus den uppdaterade interiören att en MY10 aldrig var aktuellt.

Å andra sidan - om du funderar på att så småningom köpa loss bilen och då vill trimma den så har 2,4D betydligt större potential för det.

MVH

//Mr T
Användarvisningsbild
av Momentum
Gamen skrev:Jag kan bara säga att jag är ruskigt nöjd med kombinationen D3/Automat.
Berätta, vad är det som är bra?
Volvos automatlåda är ju det sämsta som finns på jorden om vi läser här på forumet

Långsam
Slirar jämt
Växlar ner vid minsta motlut
osv
osv
Användarvisningsbild
av CD_Sweden
Ok, Ni är nöjda med motorn, inredingen uppdaterad, vad då? någon som vet?
av perhall
CD_Sweden skrev:Ok, Ni är nöjda med motorn, inredingen uppdaterad, vad då? någon som vet?
Jag åkte just i en MY11, det var verkligen inte mycket skillnad på inredningen, tyckte jag.... /PH
av Steff 99
perhall skrev:
CD_Sweden skrev:Ok, Ni är nöjda med motorn, inredingen uppdaterad, vad då? någon som vet?
Jag åkte just i en MY11, det var verkligen inte mycket skillnad på inredningen, tyckte jag.... /PH
Jag håller med dej om att det är väldigt lite skillnad, speciellt mellan MY10 och MY11, det som man ser är att mittkonsollen fått lite "bling" på sidan och sedan är det att det tillkommit sömmar på dörrsidornas klädsel.
Jag tycker inte att det är så väldigt mycket att jubla över.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Steff 99 skrev:
perhall skrev:
Jag håller med dej om att det är väldigt lite skillnad, speciellt mellan MY10 och MY11, det som man ser är att mittkonsollen fått lite "bling" på sidan och sedan är det att det tillkommit sömmar på dörrsidornas klädsel.
Jag tycker inte att det är så väldigt mycket att jubla över.
Som vanligt är det först när du sätter dig i den gamla modellen som var det flottaste du suttit i för tre år sen som du upptäcker att det där var ju inte alls så märkvärdigt, så var det för mig i a f...
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]