NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OttossonV50
Hej

Har kollat detta forum nu ett tag men regga mig först idag då jag har en fråga.
Kör idag en volvo v50 2,0D -05 som jag köpte i somras nu.

Tankmätarn verkar dock inte funka som den ska.
För kanske 3veckor sen så hade jag kanske en kvarts tank kvar i bilen och hux flux när jag startade den visade den full tank. Denna sjönk sedan så efter en 5mil vart den nere där den borde vara. Idag hände nästa grej Mätarn vart nere på rött när jag vart tvungen svänga in på macken och slå i en 100ing. Då hux flux visa den full tank igen, och efter ca 5mil visa den normalt igen.
Vanligt fel? Vad ska jag börja felsöka??

Tack på förhand.

//Andreas
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan vara givaren i tanken men kan även vara dålig kontakt i kretsen mellan tankgivare och mätare.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Vill bara inflika att jag också varit med om detta fenomen 1 gång (hittills) att man haft cirka 15L i tanken, helt plötsligt visar fullt, för att sedan sjunka snabbt mot det korrekta läget. Tog cirka 2mil. Borde väl finnas felkoder på detta om man kopplar upp mot dator? Bara en tanke..
av Peckham
Jag har varit med om det här 2-3 gg, vet inte va de kan bero på men lite olustigt är det! Det går tillbaka efter nån mils körning och ställer sig i sitt rätta läge :) Ja ska in på service me bilen om nån vecka, då kan ja höra mig för va felet beror på!
av TobiasM
Jag har samma problem jag med :o, 2/3 tank igår, 1/3 imorse innan jag åkte till jobbet, sedan när jag va framme så stod den i mitten på det röda.. det är 2 mil till jobbet :???:
DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]