- sön 08 aug 2010, 15:08
#435028
Tja, HJÄLP!
Har en Volvo 244 DL -82 med B21.
Har precis lyckats fixa alla 2-or inför återbesikntng men så idag på väg hem från affären ställde sig mätaren på max. Stannade bilen, öppnade huven och kände lite, den tjocka slangen mellan kylet och termostathuset var ju rätt så varm, varmare än de andra.
Kan det vara termostaten? Ingen Vitrök eller vatten i oljan...
Är det lönt tidsmässigt att hålla på eller skrota? :(
Tacksam som fan för snabba svar. måste besikta inom 2 veckor och behöver bilfan...
MVH VIX
Har en Volvo 244 DL -82 med B21.
Har precis lyckats fixa alla 2-or inför återbesikntng men så idag på väg hem från affären ställde sig mätaren på max. Stannade bilen, öppnade huven och kände lite, den tjocka slangen mellan kylet och termostathuset var ju rätt så varm, varmare än de andra.
Kan det vara termostaten? Ingen Vitrök eller vatten i oljan...
Är det lönt tidsmässigt att hålla på eller skrota? :(
Tacksam som fan för snabba svar. måste besikta inom 2 veckor och behöver bilfan...
MVH VIX
Raka rör och öppna spjäll!