Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matzen10
Någon som vet om det finns att eftermontera på en S60?

Har läst om att annan biltillverkare har det (kommer inte ihåg vilket bilmärke men är rätt säker på att det var ett test i AMS). Tycker således att det borde gå att ordna till Volvo:sar?!

M V H
---> Matz
av fn
Du menar stolsvärme för baksätet? S/V70 (gamla modellen alltså) hade det som tillval till ytterplatserna. Vet faktiskt inte om det finns till S60/V70. Komplettera i efterhand... inte utan att slänga ut gamla sätet och i med nytt (om det ens finns).
av matzen10
Japp, stolsvärme menar jag.
Å f..n! Har inte ens hört att Volva redan haft det tidigare. Nu blir det nog en repa till min mek. för vidare diskussioner!

M V H
---> Matz
av Jan-A
Intressant diskussion. Har funderat på samma sak själv, men jag tror att man tagit bort detta tillval på senare modeller (i alla fall för senare V70). En nackdel som jag hört är att den bara värmer en liten del av baksätet.

Du har inte funderat på att ta loss klädseln och montera in egna sittvärmare? Då kan man ju sätta in på hela sätet och även ända ut mot säteskanten. Även mittensätet borde kunna värmas upp?

Är det några praktiska bekymmer med det som jag inte inser?
av matzen10
Jan-A skrev:Intressant diskussion. Har funderat på samma sak själv, men jag tror att man tagit bort detta tillval på senare modeller (i alla fall för senare V70). En nackdel som jag hört är att den bara värmer en liten del av baksätet.

Du har inte funderat på att ta loss klädseln och montera in egna sittvärmare? Då kan man ju sätta in på hela sätet och även ända ut mot säteskanten. Även mittensätet borde kunna värmas upp?

Är det några praktiska bekymmer med det som jag inte inser?
Det här är ju oxå ett alternativ värt att fundera på. Undrar om det blir krångligt att dra el?

M V H
---< Matz
av NCR
Jan-A skrev:Är det några praktiska bekymmer med det som jag inte inser?
Risken för eventuella bränder?
av Jan-A
Jo, förvisso. Men vad är skillnaden jämfört ett fabriksmonterat? (förutom att man skadar värmeelementen under montering)
av matzen10
Jag ska till Hans Persson idag och ska absolut ta upp denna fråga! Ska nog passa på att köpa en tillbehörskatalog om det finns oxå!
Det finns nog rätt många komforthöjande saker som kommit under åren men kanske inte fanns -04. Om inte annat så är jag ute efter en vinge till bakluckan..
Återkommer under kvällen med besked om värmen.

M V H
---< Matz
Användarvisningsbild
av Loner
Vad jag vet som finns detta icke till v70n, står inte i nybilsbroschyren 02, eller tillbehörskatalogen 02..

/L
av matzen10
Det har funnits värmeslingor till baksätet på V70; åtminstone Classicmodellen -00.
Sedan har man slutat med det. Oklart varför, enligt HP-bil.

Så var det med det!
Men det kanske kommer så småningom 8)
Har iaf kollat på vinge till bakluckan, drag och en del andra mindre komforthöjare, så resan var inte förgäves.
Hade jag förstått hur man laddar upp en bild så hade ni kunnat se vingen. men ni vet nod hur den ser ut; en sån där med lite luft mellan bakluckan och vingen. Alltså ingen "läpp".

---> matz

Två veckor är ju ingen big deal.

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]