Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av engis
På USA sålda bilar finns väl inga sidoblinkers på framskärm eller i spegeln vilket det väl fortfarande är lag på i Sverige.. Så massa sådant kan ju kosta pengar om den inte är besiktigad villsäga.
Användarvisningsbild
av greeeken
Tror inte det är så
MEnar när du importerar från tyskland så är inte halvljusen på när du startar bilen, ingen som säger att du måste fixa det
av matzen10
engis skrev:På USA sålda bilar finns väl inga sidoblinkers på framskärm eller i spegeln vilket det väl fortfarande är lag på i Sverige.. Så massa sådant kan ju kosta pengar om den inte är besiktigad villsäga.
Japp, det är lag på att ha sidoblinkers på framskärmarna, åtminstone i Sverige.
Jag vet dock inte om blinkers i backspegeln kan ersätta den som annars sitter på framskärmen.

---> Matz
Användarvisningsbild
av VS60
Funderar på alla Amerikanska veteraner som rullar här i Sverige, har aldrig sett att någon av dessa hade nåt sidoblinkers, har dem något undantag, eller?

Volvo S 60 – 02 170 hk aut
av fn
VS60 skrev:Funderar på alla Amerikanska veteraner som rullar här i Sverige, har aldrig sett att någon av dessa hade nåt sidoblinkers, har dem något undantag, eller?

Volvo S 60 – 02 170 hk aut
Nja, alltså gamla bilar har inte denna blinkers eftersom det inte var lag på det då. Det kom till 240 1985 (eller om det var 1986).
Användarvisningsbild
av Gizz
fn skrev:Nja, alltså gamla bilar har inte denna blinkers eftersom det inte var lag på det då. Det kom till 240 1985 (eller om det var 1986).
Det var 1984 som det blev blinkers på skärmarna på Volvo 240. Jag har haft en så :)
av apan_jocko
Skumt. Båda mina var paj när jag besiktade bilen, de påpekad dock inte detta överhuvudtaget. Är det verkligen lag på detta

/ aj
Användarvisningsbild
av Loner
apan_jocko skrev:Skumt. Båda mina var paj när jag besiktade bilen, de påpekad dock inte detta överhuvudtaget. Är det verkligen lag på detta

/ aj
Ja det är lag på detta sen nångång på 80-talet.

/L
Användarvisningsbild
av 911RS
Om du har blinkers på bakspegeln behöver du inte ha blinkers på skärmen. Lagen reglerar hur synlig blinkersen ska vara från sidan och det gäller när bilen typas.

Om jag inte minns fel så var väl V/S40 byggd för att utan ombyggnad passa både USA och Europa och det är väl därför den har sidopositionsljus eller är jag ute och cycklar?

Normalt så är vissa saker i smart i Eurorpa och vissa i USA det som inte var så snyggt i USA var stötdämparna som skulle ha viss form vilket gör att många i Europa snygga aportbilar ser för halvtaskiga ut i USA (se Lamborghini Countach, Porsche 911 eller liknande).
av ramviksrille
från -86 och framåt ska det finnas på de normala (?) bilarna

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]