Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tjovve
Måste byta katalysator på min volvo 745 230F -89. Behöver tips om var jag köper den till bästa pris och med bra passform. Universal eller märkesanpassad?
Tjovve
av Ruben
Biltema har både universal och modellanpassade, priset har jag för mej att det är ca 800 för universal och ca 1500 för modellanpassad, vet dock ej hur dom är? annars så finns ju olika bilskrotar som kan ha sådana i nyskick, kan ej säga något ca pris, men du kan ju kolla tex http://www.skruvat.se
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Du kan köpa en universal och ett anpassningsrör så det passar, det är billigaste lösningen.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Tjovve
gnestakalle skrev:Du kan köpa en universal och ett anpassningsrör så det passar, det är billigaste lösningen.

Mvh GK
Biltema det också?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Biltema säljer allt det du behöver för det jag föreslog, glöm dock inte att kolla diametern på dina originalrör och hur lång din nuvarande KAT är.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Tjovve
gnestakalle skrev:Biltema säljer allt det du behöver för det jag föreslog, glöm dock inte att kolla diametern på dina originalrör och hur lång din nuvarande KAT är.

Mvh GK
Kalle
Kryper och mäter. Passar gängen på sonden?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Passar gängen på sonden?
Det skall inte vara några problem, vad jag vet är det standardiserat men du kan ju för säkerhets skull fråga på Biltema.

Mvh GK

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]