NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Ny på forumet och har lite problem med min V50. Motorn gör små hack, precis som den missar en tändning, vid gång. Jag bytte nyligen stift och olja/filter (vad jag fick leta för att hitta filtret... ;) ) och fick för mig att det blev bra. Men inte då. Det var snart tillbaka. Det hackar inte mycket, kanske något hack var 30e sekund, varannan minut eller så. Inte heller är de speciellt kraftiga. Är man medpassagerare behöver man tänka på det för att upptäcka det (sa iaf frugan, men det kanske inte säger så mycket ;) ) Har inte heller märkt att det beror på varm/kall motor.

Vad kan det vara? Kan det vara en tändspole? Svårt att svara på kanske men kommer en verkstad kunna läsa ut vad det är? Om man åtminstone kan se vilken cylinder det är (förutsatt att det är samma hela tiden) borde man kunna skifta spolar och se om det flyttar sig. Vad kan det vara annars? Förslag mottages gärna...

Bilen: Volvo V50 2.4i 2004 med 12000 på mätaren.

mvh
Stefan
Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]