Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Dizzy84
Hej alla.

Det är så att jag tonat mina rutor på min V70n.

När jag skulle trycka till toningen en sista gång runt de små "knapparna" eller larmsensorerna i bakrutan höger sida i bagaget råkade jag slå bort en av sensorerna och jag fick felmeddelande.

Ingen av mina lokala glasmästare vet vad jag ska göra.

Vet ni? Nåt ledande lim eller det kanske klarar sig med sånt där man lagar värmeslingor i bakrutan?
Den väger ju bara ett par gram!

HJÄLP!

MVH -Patrick
Användarvisningsbild
av Honke
Jag kapade bort "knapparna" lödde ihop sladdarna och värmde lite krympslang över lödningen. Detta gömdes sen uppe i taket.
av Dizzy84
Du menar att du sket i själva funktionen av sensorerna och ville bara ha bort meddelandet?

Hade du fått meddelandet innan och isf fick du bort det med typ diagnostik eller försvann det själv efter att du "kortslutit" sladdarna?
Användarvisningsbild
av Honke
Dizzy84 skrev:Du menar att du sket i själva funktionen av sensorerna och ville bara ha bort meddelandet?

Hade du fått meddelandet innan och isf fick du bort det med typ diagnostik eller försvann det själv efter att du "kortslutit" sladdarna?
Ja precis, jag anser att den funktionen inte spelar någon roll. Har de redan pangat rutan så vad hjälper det att bilen står o tutar egentligen. Japp meddelandet försvann av sig själv.

Semestern börjar idag så inatt rullar[…]

Jag läste på ett engelskt Volvo-forum a[…]

Eftersom batteriet INTE! tar emot någon Ladd[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&a[…]