Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Chevelle1969
Hej Fick ett medelande när jag startade min V70 -04 i lördags. Larm service erfodras. Stog det. Var till volvo i östhammar i dag. Och dom kollade felkoder länge o väl startade om sin data några gånger. Nollade felkod för bakrutan (tror jag) . Sedan startade han bilen och medelandet kom genast tillbaka. Sedan mutrade han något om lunch och att han måste ha tag i några koder till sin data. Jag stack då o matade mig själv också. kom tillbaka till volvo så hadde dom börjat med en annan bil och sa att han väntade på koderna. Sedan efter en stund så kom verkmästaren och sa att bakrutan troligen är felet. Att den bör bytas!!! :-O) Altså dom tror att den felar!! ?:-/ Kan det va möjligt att man måste byta ruta?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Jag vet när de bytte bakruta på min efter ett inbrott så satt själva kabeln för larmet fäst till slingorna i rutan. Det var en relativt enkel stiftkontakt så den skulle kunna vara lite dålig kontakt på din.

Lossar du panelen runt rutan så ser du vilka kontakter som är anslutna.
av Chevelle1969
Hittat felet :P Det var kontakten i bakslingan som var lös. Volvo hadde alltså inte bemödat sig att lossa plasten och titta. Utan dom föreslog byte av bakruta :evil: Åker inte till den verkstan nå mer.
av Marbas
Tycker att den verkstadens felsökning var under all kritik. De konstaterade symptomen men kunde inte hitta orsaken. Kallar inte det felsökning utan spekulation.

Hade jag varit som du hade jag åkt till verkstaden och begärt pengarna tillbaka då de i min mening gjorde en felaktig slutsats / felsökning, som kunde kostat dig mycket pengar om du inte varit observant. Inte vad man betalar för hos en verkstad.

Ooo, gamla minnen. Här är min på […]

@Lövet , Vi kan sätta upp oss för […]

Går i bilbytartankar och är lite os&aum[…]

någon som vet vart man kan köpa en ny t[…]