Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trojlee
#427434
Någon som provat den till v70 II? såg att den kostar 500:-, volvo vill ju ha runt 13-1500:- för orginalvarianten och det känns lite väl......någon?Blir så fort skitigt om man inte har gummimatta i bagaget.... :D
/
M
av Bitez
#427657
för typ första gången i mitt liv så har jag snålat då det gäller min bil, och då har jag gått o köpt en rulle från biltema. 190kr eller så, då tänkte jag att i.o.m att den är tillräckligt bred, så ska jag skära precis efter hur utrymmet ser ut.. sagt o gjort...


så klart blev det skit av det! Mattan i sig är riktigt bra, men jag fick inte till skarvarna o så, det stör mig varje gång jag öppnar luckan.. men om den på mekonomen är typ anpassad för v70, hade jag köpt den direkt, so what om det står volvo på mattan eller ej!
av knicklas
#427714
Jag köpte en vändbar textilmatta á la Volvo Original, kostade 1050:-
Är nöjd med den än så länge. Det känns ju lite väl grymt att börja slabba in skitiga barnvagnar i skuffen annars på en helt ny bil...
Användarvisningsbild
av snoddasD5
#427723
Själv har jag mattan från V70N i min 08 och 10 tycker den är mycket bättre än V70II den är ju så smal när man har två barnvagnar då kommer hjulen utanför på båda sidorna.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#428299
Köp en piratmatta om du kör smutsiga saker.

Originalmattan är ju supersmal och täcker bara "mitten" av bagagerumsgolvet för att lämna "railsen" i golvet fria med resultatet att all smuts far ned i railsen i golvet.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
#428362
VolvoB20 skrev:Köp en piratmatta om du kör smutsiga saker.

Originalmattan är ju supersmal och täcker bara "mitten" av bagagerumsgolvet för att lämna "railsen" i golvet fria med resultatet att all smuts far ned i railsen i golvet.


Behöver inte köpa pirat köp mattan från V70N
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#428406
snoddasD5 skrev:
VolvoB20 skrev:Köp en piratmatta om du kör smutsiga saker.

Originalmattan är ju supersmal och täcker bara "mitten" av bagagerumsgolvet för att lämna "railsen" i golvet fria med resultatet att all smuts far ned i railsen i golvet.


Behöver inte köpa pirat köp mattan från V70N
Hmm har en original V70N-matta i källaren, kanske ska rota fram den då och byta ut min smala V70II originalgummimatta.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
#428412
Gör det du kommer bli nöjd jag som fick tips av säljaren på volvo när jag köpe min 08 sätta mattan från V70N så gjort även det i våran MY -10
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]