- mån 12 jul 2010, 08:20
#426515
Hej!
Har en ECC i bilen och i vintras så gick ena axeln på högra "flapen" sönder.
Axeln som går ut till motorn som styr spjälet gick av jämns med utgången.
Var lite jobbigt att inte ha någon värme ner på fötterna i vintras när det var
30 minus. Som tur är fick jag luft upp på rutan automatiskt.
Nu har jag precis bytt ut spjälet och grejjerna funkar som dom ska.
NU till själva funderingen, när jag monterat motorn så kände jag på den
genom att bara trycka dit den utan å skruva fast den samtidigt som jag
körde motorn med hjälp av reglagen.
Sista biten åt båda hållet tar det emot, alltså sista 1-2 graderna så tycker
jag att den borde skippa att köra.
Känns som jag vill kalibrera den att stanna lite tidigare i båda ändlägena.
"Tyvärr" kanske man inte ska säga men det är 1997 års modell som har OBD-II.
Har VOL-FCR men vad jag vet så går det inte att justera nånting med det
programet.
Bör jag åka till en volvoverkstad och be dom att titta på det? Undviker hellst
då jag inte gillar deras priset. De ville t ex ha 10 000 för å fixa min AC när
allt som behövdes var att schimsa kompressorn och fylla på systemet för typ
under en tusenlapp.
Ska det spänna emot sista biten? :) ja någon som vet kanske har lust å svara.
Har en ECC i bilen och i vintras så gick ena axeln på högra "flapen" sönder.
Axeln som går ut till motorn som styr spjälet gick av jämns med utgången.
Var lite jobbigt att inte ha någon värme ner på fötterna i vintras när det var
30 minus. Som tur är fick jag luft upp på rutan automatiskt.
Nu har jag precis bytt ut spjälet och grejjerna funkar som dom ska.
NU till själva funderingen, när jag monterat motorn så kände jag på den
genom att bara trycka dit den utan å skruva fast den samtidigt som jag
körde motorn med hjälp av reglagen.
Sista biten åt båda hållet tar det emot, alltså sista 1-2 graderna så tycker
jag att den borde skippa att köra.
Känns som jag vill kalibrera den att stanna lite tidigare i båda ändlägena.
"Tyvärr" kanske man inte ska säga men det är 1997 års modell som har OBD-II.
Har VOL-FCR men vad jag vet så går det inte att justera nånting med det
programet.
Bör jag åka till en volvoverkstad och be dom att titta på det? Undviker hellst
då jag inte gillar deras priset. De ville t ex ha 10 000 för å fixa min AC när
allt som behövdes var att schimsa kompressorn och fylla på systemet för typ
under en tusenlapp.
Ska det spänna emot sista biten? :) ja någon som vet kanske har lust å svara.