Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dalle76
hej torkarspaken har gett upp på min 245a. felet är att baktorkaren inte går att stänga av. den går fort som fan i läget på och gör sakta i avstängt läge men stannar aldrig+att spaken blir glödhet så nu är säkringen tillfälligt urtagen. så frågan lyder skall skaffa en annan på en skrot men är alla likadana eller måste den vara från samma årsmodell? tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Gå in på laga.se eller bildelsbasen.se för begagnade delar, det verkar som det är likt mellan -81 och -87 men jag tror du får se upp med vilka funktioner det skall vara på din spak.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av dalle76
okej det är 3 lägen till bakrutetorkaren. mitten är avstängd vänster intervall höger konstant samt en knapp i änden av spaken vör spolning
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Gå in på de sidor jag rekommenderade så får du se vad jag menar.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Gå in på bildelsbasen.se dom verkar ha, jag försökte klistra en länk men det ville inte funka.

Kolla dock noga och kanske ring och kolla så det blir rätt.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Gå in på bildelsbasen.se sedan väljer du ju "volvo" sedan "Volvo 240 -81 -87", därefter väljer du delgrupp "Ratt/axel/spak/pedal" och slutligen Del "Spak torkar/spolaromkoppl."
Sedan har du ett antal att välja mellan.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
dalle76 skrev:kanon det fanns ju många där.tackar så mycket för hjälpen!
Ha en bra sommar.

Mvh GK

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]