Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pixelworks
Har fått ny S80 med Aktiva Bi-Xenon ljus - men det fattas den kontakt i instrumentbrättet som var där tidligara.

Bild

Har ni denna kontakt, eller är den inte med i MY11? - eller har jag inte fått vad jag beställt? ?:-/
av JHg
Den försvann med MY10. Du gör inställningen i bilmenyn nu för tiden.
Användarvisningsbild
av philipsguy
JHg skrev:Den försvann med MY10. Du gör inställningen i bilmenyn nu för tiden.
Ganska logiskt att kanppen flyttat till menyn, på samma ställe kan man ju även ställa om strålkastarna för vänstertrafik. Även larmförbikopplingen har ju ändrats från fysisk knapp till ett menyval.
It's all in the manual...
Användarvisningsbild
av pixelworks
philipsguy skrev:
JHg skrev:Den försvann med MY10. Du gör inställningen i bilmenyn nu för tiden.
Ganska logiskt att kanppen flyttat till menyn, på samma ställe kan man ju även ställa om strålkastarna för vänstertrafik. Även larmförbikopplingen har ju ändrats från fysisk knapp till ett menyval.
It's all in the manual...
Manual? :wink:

Tackar!
Användarvisningsbild
av Guligan
Kass att knappen försvunnit - betydligt enklare att koppla i/ur genom en knapptryckning i stället för att bläddra i menyer. Dvs nu måste man stanna bilen för att göra omställningen på ett trafiksäkert sätt.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Jag har funderat lite tidigare varför vissa knappar försvunnit och blivit menyer men jag tror att det skulle bli för många knappar för att de skulle få plats. BLIS och adaptiv farthållare är väl fortfarande fysiska knappar, sen ska det väl finnas plats för en knapp för extraljus mm mm.
Användarvisningsbild
av Momentum
Guligan skrev:Kass att knappen försvunnit - betydligt enklare att koppla i/ur genom en knapptryckning i stället för att bläddra i menyer. Dvs nu måste man stanna bilen för att göra omställningen på ett trafiksäkert sätt.
Varför ska man koppla i/ur?
Användarvisningsbild
av philipsguy
En sak som är lite märklig är att om man tittar i V70 MY11-katalogens interiörbilder så syns "ABL-knappen" tydligt på flera bilder. Kan det bero på övrig utrustning?
Användarvisningsbild
av Guligan
Momentum skrev:
Guligan skrev:Kass att knappen försvunnit - betydligt enklare att koppla i/ur genom en knapptryckning i stället för att bläddra i menyer. Dvs nu måste man stanna bilen för att göra omställningen på ett trafiksäkert sätt.
Varför ska man koppla i/ur?
Jag får ibland "åksjuk"-känningar när jag kör i mörker på mindre kurviga vägar med ABL påkopplat. Stänger jag av så blir det genast bättre. Samtidigt vill jag ju gärna ha funktionen igång. (Jag har ju betalat för den...) :wink:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Färre knappar = billigare, mycket billigare att ha det i mjukvaran än i form av knappar, så det är nog den enkla anledningen till att man gjort så..

Njaa elbil blir det inte, ej tillgång till a[…]

Hej! Någon som vet vad det kan vara för[…]

Byta front, huv o skärmar

Hej! Håller på o renoverar en Amazon -[…]

Nu bränslepriserna har sjunkit så har m[…]