Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tratan
Hej.

Har ett fel på min förarstol, det går inte att ställa in ryggstödet när man trycker på kappen. Varken framåt eller bakåt.

När jag tittade under stolen (bakifrån) såg jag att ena kontakten (närmast dörren sett rakt bakifrån) var urkopplad. Men när jag satte in den och testade igen fungerade inte någon av knapparna. tar jag ur den igen fungerar allt utom ryggstödet.

På passagerare sidan är den kontakten inkopplad.

Vad är kan felet vara? Känns som om det är kortslutning någonstans.

Kan lägga upp lite bilder om det behövs.
av nissepåsöder
Hej!
Såg att du postade din förfrågan 2010. Men det var intressant att se, har också problem med stolarna.
Det började med pass.stolen. Helt död men tog ur den och mätte upp allt. Fick se att det var elfel vid ryggstödsmotorn. Sitter en givare på axeln med nr 8366998-001. Den var kass, får den nästa vecka. Satte sen i stolen bara för att pröva och utan kontakten till ryggstödet ansluten. Gick perfekt.
Sen till min förfäran skulle jag ut och åka idag, ryggstödet var framåtlutad och när jag fällde bak det så körde stolen fram och sen totalt död.
Prövade att ta ur ryggstödskontakten som den andra stolen, men nej. Kollat dom stora säkringarna som är till stolarna som sitter bredvid säkringarna,inga fel där heller.
Blir nog tvungen ut med stolen och köra samma koll igen. Är det datummärkta stolar som Volvo har? 2 stolar kraschar på 14 dagar!!!

Kan inte säga att de lyckas verifiera nå[…]

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027[…]

Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]