NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oaw
Hej!

Jag har en V50 -05 där själva växelspaksknoppen glappar. Det är i och för sig inte så allvarligt men mycket irriterande. Nu undrar jag om någon råkat ut för liknande och i så fall hur man åtgärdar det själv. Jag vet att det går att åka in till Vovo och be dem fixa men det kostar väl skjortan.

Har någon något tips eller råd?
Om det är samma som på min S40 2.4 -05 så har jag av Volvo fått veta att det sitter i länkaget under växelspaken. Dock har dom inte varit helt entydiga på den punkten utan någon har även sagt att det är växelspaksknoppen som glappar.

Håller med om att det är irriterande men man kan iaf leva med det. Även om det tär lite på kvalitetskänslan.
av oaw
ConnyE skrev:Om det är samma som på min S40 2.4 -05 så har jag av Volvo fått veta att det sitter i länkaget under växelspaken. Dock har dom inte varit helt entydiga på den punkten utan någon har även sagt att det är växelspaksknoppen som glappar.

Håller med om att det är irriterande men man kan iaf leva med det. Även om det tär lite på kvalitetskänslan.
Om jag tar tag i sjäva växelspaksknoppen och rör den fram och tillbaka samtidigt som jag håller i själva "stålpinnen" som knoppen sitter fast i så kan jag känna att det är själva knoppen som glappar. Jag undrar hur den sitter fast på pinnen, om det liksom går att bli av med det där irriterande lilla glappet. Känns som att det är någon bricka som saknas eller att den inte sitter fast ordentligt. Jag skall forska vidare. Tack ändå för svaret. MVH

Ola

Håller på och kikar på en V60 […]

Problem baklucka

Jag har en XC40 T4 Recharge -21, där däm[…]

Hål i fjäderbenstornen?

Ska det vara hål mellan hjulhusen motorutrym[…]

Jag har för två månader sedan k&o[…]