Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av matten91
Hej skall köpa en volvo 740 och undrar vilken motor ni rekommenderar.?
Användarvisningsbild
av Ticken
Alltså, det är ju ingen jättebra ställd fråga.. Det är lite som att säga att du ska åka och köpa glass och fråga vilken som är god.

Först och främst, SÖK. Det finns massor av info om de olika motoralternativen på forumet.

För det andra, kolla in denna beg guide. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 15&t=44530

För det tredje, vad ska du ha bilen till? Ska du pendla? Ska du åka fort? Osv osv osv osv....

Ge oss lite mer info så kanske vi kan hjälpa till med råd..

/Ticken
Användarvisningsbild
av Racetwin2
B23:an med insprutning var en riktigt bra motor utan barnsjukdomar om du vill ha en "vanlig" motor. Finns ju värre motorer men om det är en äldre bil så tror jag chansen är större att du hittar ett bra köp genom att ta en erkänt driftsäker motor. Men som sagt. Skriv gärna hur du kör och vad du är ute efter och vad du prioriterar: är det ekonomi, effekt, driftsäkerhet etc?
av matten91
Bilen skall användas både som bruksbil och busbil så den kommer att få vara med om ett som annat.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Som bruksbus så skulle jag satsa på en 16V. Turbo ger ju utrymme för mer bus, men dyrare att ha och så lär man undvika årsmodellerna 85-89
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]