NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har en v50 -05 2,4 motorn (170hk) När jag gasar iväg så skorrar det till låter som ett resonans ljud nånstans i motorn en kort stund och sedan slutar det, Vid ungefär 2000-3000 varv. Har bytt tändstift och kollat gasspjället samt kopplat upp den på volvo men visade inga felkoder. Någon som har någon ide vad det kan vara. Bilen har gått 11 000mil

Mvh Jonas
inte för att ifrågasätta din hörsel :wink: ..men är du säker på att ljuder verkligen kommer från motorn? för en ganska vanlig pryl är ju att värmeskölden till katten kan väsnas vid dom vartalen.

annars så kommer jag nog inte på nått vettigt att tillföra :???: ,hade det varit en gammal 240 så hade man ju kunna sagt "ställ tändningen" men det är det ju inte ;)
marko80 skrev:inte för att ifrågasätta din hörsel :wink: ..men är du säker på att ljuder verkligen kommer från motorn? för en ganska vanlig pryl är ju att värmeskölden till katten kan väsnas vid dom vartalen.

annars så kommer jag nog inte på nått vettigt att tillföra :???: ,hade det varit en gammal 240 så hade man ju kunna sagt "ställ tändningen" men det är det ju inte ;)

Har varit inne på volvo nu för motorlampan började lysa. Då visade det sig att det var fel på vvt enheten de rengjorde solonoiden och bytt kuggremshjulet. Men ljudet är fortfarande kvar :evil: Det låter mycket mer när den är kall och bara ibland när motorn är varm. Frågan är om det kan vara något fäste som är löst till växellådan t.ex men varför skulle det då ha med temperaturen att göra.
Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]