Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lillolle
Varit iväg o kollat felkod på min volvo V70-03, då motorlampan far och lyser . Sen kan den slockna lika fort igen. Felkoden dom fick fram var 140 AO vad kan det vara? Verkstaden hittade inte den i sina register.
av Knasen
Lillolle skrev:Varit iväg o kollat felkod på min volvo V70-03, då motorlampan far och lyser . Sen kan den slockna lika fort igen. Felkoden dom fick fram var 140 AO vad kan det vara? Verkstaden hittade inte den i sina register.
Den enda felkoden som jag tänka är ECM 1400 Intake manifold air temp sensor, har för mig att den sitter i luftmassemätaren, Har du en Diesel?
av Lillolle
Nej jag har inte en diesel, har fått ett svar från en kompis som jobbar på mekonomen, mapsensor orimligt värde, kan det vara samma som ditt svar? Kan det hjälpa med att uppdatera boxen ? Tipsad om att uppdatera ngt spjäll .
Användarvisningsbild
av CarMan
Vad var det för verksta? alla falkoder har 3 bokstävar som talar om vilken styrenhet man läst av. sen har man 4 tecken i (hexadecimal) som är själva koden, till detta kan det vinnas ett till lägg , typ Hög / låg / ogiltitvärde eller nått sånt.

varför fråga du inte verkstan du var på vad det rörde sig om?
varför bad u inte verkstan tala om vad som är fel?

Det kan ju vara så att du hadde ECM-0140 (om du har en sugmotor) den heter nått med fel tryck på MAP (undertrycksgivare)
& som ALLA felkoder på en bil så talar ju datorn om exakt vad du ska göra !????

Ladda ECM uppgraderng & gör rent ETA noga

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]