NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det någon som har en aning om hur jag tar bort min hajfena på taket? (V5o)
Hade tänkt att lacka den för den har så tråkig färg, men jag vill inte bända vrida för mycket. Är det så att den sitter med skruv i taket och att jag måste ta bort innetaket i bagaget?

Tack för svar! Kim

Ändrade rubriken /Brainy
Användarvisningsbild
av Silver477
Kan bara svara att C30:n hajfena har 3 clips och dubbelhäftande tejp,som min verkstad skar bort med pianotråd :)
Glöm inte att maskera ytan runt hajfenan in du börjar
Användarvisningsbild
av Hedda
Den sitter med 3 st styrpinnar/clips och dubbelhäftande tejp som du får köpa ny på volvo sen när du monterar dit den efter lack :wink:
av Kimzon
Okej. Då vet i fan om jag ska ge mig in på att plocka bort den =( Den är förmodligen åxå kopplad till telefonen i bilen.. Jag får fundera på saken.. Tack
Användarvisningsbild
av Hedda
yes de är den men själva plasten är bara ett skal över själva antennen som e smidigt att plocka bort :lol:
Användarvisningsbild
av bubbzy
vill bara försäkra mig om att jag har förstått rätt...jag försökte nämligen böja lite i fenan häromdagen utan resultat...men man ska alltså kunna få bort skalet utan att behöva fixa ny dubbelhäftande tejp? jag har problem med mottagningen till min rti så vill bara in och kolla så allt står rätt till... :D
av hwk
Jag har tänkt göra precis samma sak. Demonteringen är inga problem, bara du tar och skär bort den med hjälp av pianotråden/fiskelinan. Men du måste köpa en ny tejp. Kostar typ 180:- på volvo.
Här fick jag problem, eftersom den tejpen som finns att köpa på volvo är till den nya modellen på hajfenan. Jag kan ju också ha fått fel bara. Min hajfena är slätare modellen som är mer lik BMWs 5serie-fena än de som sitter på nyare volvos. Ändå uppgav jag regnumret vid köpet.

Det är egentligen enklare att köpa en ny hajfena(plastlock) inkl ny tejp för runt 300:- olackad. Annars kan det vara svårt att få 100% tätt.
ok det låter helt klart som en ide...jävlas inte extra för nån hunka...dock så tror jag att en bättre lösning än pianotråd vid sånna här grejer kan vara tandtråd...det använde jag när jag skulle göra bakluckan på min förra audi dekalren...funka kanon och du slipper maskera eller oroa dig för lacken...
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]