Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Barkerud
Hej, jag har ett vinande lagerljud fram på vår v70. Det hörs inte mer i kurvor utan är likadant hela tiden. Börjar höras vid ca 30 km/h och är starkast runt ca 80. Det är olja på växellådan, det knäpper inget i knutarna vad fasen kan detta vara. Ja just det, har helt nya däck fram och gjorde fyrhjuls inställning för ca 1000 mil sedan.

Kan det vara ett hjullager likt förbannat, trots att ljudet ligger på oavsett kurvtagning. Har även rullat lite på stödlagret för mellenaxeln och det verkade ok.

Det vore intressant att höra om någon haft liknande erfarenheter.
MVH Gustaf
av Kojje
Har haft 2 bilar där jag trott att hjulager fram gett upp på den ena bytte jag dessutom för att sedan upptäcka att det var just däcken som var boven i dramat samma däck på båda bilarna dessutom Hankook K104 har kört på andra Hankkok däcks modeller utan detta fenomen.
av labodanda
Har haft samma fenomen i 8-9 månader (hittills) med min s80. Har även visat bilen till volvo experter men de kunde inte kartlägga problemet heller.
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]