Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ReKa
Det har dessvärre blivit dags att byta hjullager på bilen (v70 -06) och jag upptäkte att det skillde betydligt i pris mellan leverantörerna i rubrikfältet (1800 kr mot 600 kr).

Jag har ingen erfarenhet alls av Biltemas hjullager men hoppas att någon här har det.
Tänkte behålla bilen i c:a 1 år (2000 mil) till och törs jag använda ett Biltemalager då?
av Psyko
Har sett skräck exempel på lager från Biltema. Skulle inte välja det
allafall,personligen tror jag ju att priset har något med kvalitèn att göra.

Kolla vad det kostar i din Volvobutik innan du bestämmer dig.
Användarvisningsbild
av Kaxe
Jag köpte nya på Volvo förra året och då kostade dom 1750 kr st, priset var då sänkt från 2250 kr som dom kostade tidigare i alla fall på Helmia bil i Karlstad
Användarvisningsbild
av greeeken
Finns skräckexempel på volvo lager oxå.
Hur många skräckexempel har man sett undrar man då?
Lagren jag köpt från biltema har hållit bra oavsett bil. Kanske haft tur inte vet jag.

Men nu har du fått lite info från båda hållen så att säga. valet är ditt
av Psyko
Har varit med om 2 bilar med Biltema lager som helt enkelt
navet gått av på och hjulet har lossat från bilen. Det gav ganska stora skador på
övriga bilen kan jag säga.

Sen kan jag inte påstå att Volvos lager håller i all oändlighet men
dom går åtminstone inte av.
Användarvisningsbild
av falcon
Jag tror inte att det är Biltema som tillverkar lagren, kan mkt väl komma från samma lev som volvo eller mekonomen.
för snart 2 år sedan så gick båda lagren för mig med 2-3 veckors mellanrum, ena plockade jag från mekonomen och det andra från biltema.
Mekonomens fick jag byta i september dock så fick jag ett nytt då jag visade kvittot och kastade upp lagret på disken när det var rätt mkt folk i butiken :)
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]