Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mpower
Är det någon som vet om det är svårt att eftermontera en takmonterad rse (volvos orginal dvdspelare) i
en xc90.
Finns det färdiga kablar dragna dit eller måste man dra nya?

Nogon som har eller vet vart man kan hitta installations manual till den?
Användarvisningsbild
av CarMan
Det är inget fördrraget nånstans, o det är nog inte det enklaste jobbet man kan göra.
av UffeXC
Hade detta orginalmonterat i min första XC90 -04. Kan inte påstå att jag saknar den för den krånglade en hel del, och ljudet gick bara att gå ut i de trådlösa hörlurarna. Det roligaste med den vara att skärmen gled upp i taket när backen användes;-) I övrigt så klarades inga andra format än orginalskivor.

I de senaste två bilarna har jag monterat Blaupunkts taklösning IVOD 1022, som har 10 tums skärm snarare än Volvos RSE på 7 tum. Den klarar alla format och har ingångar för att koppla in PS2 samt utgång för ljud så det kan komma ut i stereon.

Blaupunkt marknadsför inte längre denna modell men om nån är intresserad så vet jag att Leifs mobilradiocenter i Varberg har kvar 1 anläggning. De monterade mina prylar.
Elpriset

Det blir alltså 19hk som den snurran skulle […]

Japp ECM ligger nere från det att man st&a[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]