- tis 11 maj 2010, 01:29
Hej, Nu har det skett för 3:e gången. Jag har en Volvo S60 t5 2002 som jag har haft sen Augusti 2009. Bilen gick helt utmärkt i början. Sen i början av vintern så sprang det in ett rådjur i bakdörren på bilen som jag också lämnade in för att laga. Och efter det så har det varit något skumt med bilen så fort det har blivit fuktigt i luften ute.En dag gick jag ut till bilen och skulle starta den. det hade regnat kraftigt ute. försökte starta bilen. men den ville inte hoppa igång. Startmotorn gick runt, men inget mer hände. Ringde bärgaren och fick den bogserad till Bilia. Väl på Bilia så gick bilen igång direkt igen. De gjorde dock en felsökning men kunde inte hitta något fel. Åkte hem igen och den funka felfritt. Sen efter några veckor till så hände samma sak. Även denna dagen väldigt fuktigt i luften och hade regnat. Jag gav mig tusan på att om jag ruckla på bilen fram o tillbaka så skulle den starta igen. Jag trodde att det var orsaken till att den starta efter första gången då bärgaren hade tagit den. Och visst hade jag rätt. Den startade. Men den orkade bara vara igång i 5-10 sekunder. Sen stanna den igen. Min granne hjälpte mig att testa med startkablar. Och då gick den igång och orkade vara igång. Sen hade jag inga mer problem under den iskalla vintern. Och nu några månader senare kommer jag ut till bilen och ser att det har regnat. Tror ni bilen starta? Nej!!! Ännu en gång ruckla jag på bilen fram o tillbaka. Den startade. JAAA!!! Men!! 5-10 sekunder senare stannar den. Testade starta igen. den gick igång. men denna gången stanna den efter 3-5 sek. Och testade en tredje gång att starta den. Och den stannar efter ca 2 sek. sen testa jag att starta den igen, men denna gången startar den inte. Sedan började jag om. ruckla på bilen. Den startar. 5-10 sek senare stannar den. startar en andra gång. och den dör efter ytterligare 3-5 sekunder. O.S.V!!! Så här håller det på. Nu lät jag bilen bara stå och hoppas på bättre väder. Men om inte Bilia kan hitta felet. Vem vet då felet? Då har jag bara forumet här kvar att fråga på. Snälla!!! Hjälp!!! Detta är väldigt frustrerande. Och jag har träningsverk efter allt rullande på bilen.
Jag är tacksam för alla svar.
Mvh Martin (den okunniga)
Jag är tacksam för alla svar.
Mvh Martin (den okunniga)
- By Wallner77