Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det någon som har någon info om denna bil? För visst är det en annan typ av konvertering än Volvos egna AFV? http://www.bytbil.com/bilar/nya/volvo/v ... OAwoAQAoWg!

Tittar man så är exempelvis bagageutrymmet mycket mera intakt. Firman verkar ha flera stycken i lager också. Någon som har mera info?

Volvo V70 2,5FT BIOGAS Business Momentum Kombi
Reg nr:KBK778
Mil:0
Fordonstyp:Kombi
Drivmedel:Bensin/gas
Fordonsår:2010
Färg:Oystergråmet
Växellåda:Manuell
Miljöklassat fordon
Pris: 334.900 kr
Information
Avdragbar moms, Bensin/gas, Textil-läder, PTC defroster, Elmotorvärmare, Frontintag med ansl.kabel, 16" CREON l-m fälgar, Bluetooth, Vattenavvisande glas, Färganpassade trösklar & stötfångare, Larm Volvo Guard, Borstad alu-panel, P-assistans bak, Regnsensor, Xenonljus -Dual-xenon, Stolsvärme fram & bak, Klimatanläggning ECC, Farthållare, Tredelat baksäte 40/20/40, DSTC-Antisladdsystem, El-hissar fram & bak, Elman-uppv backspeglar, Eluttag fram & bak, Multifunktionsratt, Färddator, Ljudanläggning High-Performance, mm. OBS! Lastutrymme förhöjt med endast 8cm!!Räckvidd 105mil!Omg.leverans!
Tekniska verken i Linköping vet jag har en avdelning som konvererar V70II till biogasdrift. Om jag fattat rätt så var de väl egentligen före de här som Volvo nu använder sig av, men fick liksom inte affären att konvertera för Volvo.

Så frågan är ju om det nu är fritt för vem som helst att konvertera och sälja bilar för biogas?
Ja, bilen finns ju i Linköping så det är inte omöjligt att dessa ligger bakom.

Den verkar ju bra mycket mer intressant än AFV bilarna eftersom bagageutrymmet inte förstörs alls lika mycket.
Lite OT

I dag då jag tankade så kör en XC90 T6 fram till biogaspumpen............

Jag frågade föraren vad det var för konstig bil och fick svaret att man konverterat den i efterhand själva
På frågan hur mycket kostade så blev svaret - "En hel del"
Så allt är möjligt.............
Drivaxel xc90 sport.

Hej, har tidigare haft en v50 med sportchassi och […]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]