Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hägge87
hej
har montera dimljus på min s70 99 års
och har fixat både relä och Plugg
då är frågan vart ska man sätta "pluggen" för att dimljusen ska funka ?
För relä satte jag dit utan problem

Tacksam för svar :)
av Sir
hägge87 skrev:hej
har montera dimljus på min s70 99 års
och har fixat både relä och Plugg
då är frågan vart ska man sätta "pluggen" för att dimljusen ska funka ?
För relä satte jag dit utan problem

Tacksam för svar :)
Hej har en v70 -99
eftermonterade dimljus på denna och köpte precis som du relä och "plugg"
monterade i relät men hittade ingen sockel för "pluggen"...
verkar som att det inte behövs på dessa..
Mina ljus var bara att plugga i och efter relät var ditsatt fungerade allt perfekt.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
En bekant till mig har en V70, där fungerar bara dimljusen med halvljuset på, vilket är en otillåten kombilation :|
Användarvisningsbild
av Severin
~Kalle~ skrev:En bekant till mig har en V70, där fungerar bara dimljusen med halvljuset på, vilket är en otillåten kombilation :|
USA import?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Kollade upp det nu och den är svensksåld.. Men funderar på om det kan ha nåt att göra med den där lilla "skruven" som sitter snett nedanför ljusreglaget... Om man kan prova pilla lite med den

/Kalle
Användarvisningsbild
av Severin
~Kalle~ skrev:En bekant till mig har en V70, där fungerar bara dimljusen med halvljuset på, vilket är en otillåten kombilation :|
Tyckte jag kände igen problemet,citat från svxc
Bilen (S70 -98 2.5t) är en USA bil som aldrig skeppades över, utan blev kvar i det vinterkalla landet Sverige. Nu är det så att dimljusen fram går bara att ha på när halvljuset är på. Stänger jag av halvljuset släcks dimljusen med. Har jag på halv och dim men tänder helljuset så slocknar dimljuset. Jag kan "ljustuta" med dimljusen tända, men inte låsa helljuset.

Har provat med att ändra skruven i ljusvredet till ingen nytta. Har provat ett "svenskt" ljusvred till ingen nytta. Skiljer sig nått relä kanske ?
Skruva bort skyddet ovanför pedalerna,är det Volvo orginal skall det finnas ett gult kontaktstycke där knappen och reläet går ihop.Troligtvis sitter den svart/vita sladden i pos 4,flytta den till pos 5.

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]