Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan mitt problem är när nu i helgen skulle fixa en kärvande handbroms på vänster bakhjul så gick ena kontakten eller rättare sagt ena sladden av två gick i sönder till kontakten som sitter på absgivaren.

Allt funka ju innan detta så givaren lär det inte vara fel på.

Vad är bäst att göra? leta ny på skroten kabel med kontakt då?

Eller någon som vet och har artikelnummer till just bara kablen med kontakt på volvo.

Eftersom det är en 93:a så säljs givarna utan kablarna och man kan köpa givarna styckvis, inte som på 94:a och frammåt då dom säljs i par med fasta kablar.

som sagt i själva plastkontaktstycket till givarn (den kontakt man kan rycka ur) så löper det två sladdar in, den ena har hoppat ur och ser inte hur jag ska få i den igen då det är ganska så gammal och sliten kontakt.

Bil. Volvo 850 GLT 93:a sedan.
"Haru testat att faxa dit dem" :wink: eller på mekonomen så brukar det gå att få tag på det mesta (gå in på deras site knacka in ditt regg# och sedan reservdelar /broms så får du se) mvh // Per
Tack för svar, men var på skroten idag och hittade faktiskt en hel och fungerande kabel som jag skarva med den gammla och vips så funkade det igen, helt gratis med :)
Ja då e re svårt att pruta... :wink:

Pärlan har nu över 35.000 pålitlig[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]