Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jasse64
Jag har läst en del trådar kring ämnet men inte direkt hittat svaret. Mitt problem är att jag bytt framhjulslager på båda sidor. Har också klämt på en ny damask på vänster drivaxel. ABS givarna satt fast och fick slås ut med dorn. Räknade kallt med att båda var kaputt och köpte nya på Mekonomen. Trots detta lyser lampan ihärdigt.
Jag har tidigare haft en del problem med att lampan lyst från och till för att plötsligt sluta för en tid sedan. ABS har fungerat under hela tiden.
Har läst om huvudenheten men kan den plötsligt börja vela bara för att jag haft loss och bytt givarna?
Någon som har en teori?
Kan man nollställa huvudenheten?
850 2,5S-96
av fraazze
Läs av felkoden , när alla eventuella felkoder visats, låter du kabeln sitta kvar i den sockeln, stänger av och sätter på tändningen igen.
Och sen trycker du ner testknappen i ca 5 sekunder, lysdioden ska då börja blinka och sen enbart lysa. När den börjar lysa så trycker du ner testknappen igen i 5 sekunder, då ska lysdioden slockna.
Sen kan du testa att stänga av och sätta på tändningen igen och trycka på testknappen i en sekund.
Den ska då visa 1-1-1 (Inget fel upptäckt)
Användarvisningsbild
av ketto
fraazze skrev:Läs av felkoden , när alla eventuella felkoder visats, låter du kabeln sitta kvar i den sockeln, stänger av och sätter på tändningen igen.
Och sen trycker du ner testknappen i ca 5 sekunder, lysdioden ska då börja blinka och sen enbart lysa. När den börjar lysa så trycker du ner testknappen igen i 5 sekunder, då ska lysdioden slockna.
Sen kan du testa att stänga av och sätta på tändningen igen och trycka på testknappen i en sekund.
Funkar inte på hans bil! Han har en -96:a me OBDII uttag! Då måste instrument användas!

Är bara upp till -95 de funkar så, så som du beskriver..
av Jasse64
fraazze skrev:Läs av felkoden , när alla eventuella felkoder visats, låter du kabeln sitta kvar i den sockeln, stänger av och sätter på tändningen igen.
Det tråkiga är att lampan nu har slocknat, bara för att tända sig igen när man startar påföljande gång. Mycket irriterande. Ska man tro att det är styrenheten trots allt?
Användarvisningsbild
av ketto
felkoden KAN finnas kvar!

Har du provat vrida tillbaka nyckeln efter start? Nån millimeter....
Spolning av automatlåda

Kan det verkligen stämma? Vi har bytt olja […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&[…]

Ström och genomföring verkar inte s&arin[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]