Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av david70
Jag köpte abs-sensor till min volvo 850 idag. Dom ser fina ut i alla fall, Har inte kopplat in dem helt än men prövade att koppla in dem till kontakstycket i bakluckan och då blev jag av med min felkod om "bruten krets eller kortslutning" så nog verkar de funka i alla fall! :) + 6-700 kr billigare än mekonomen och volvo
av WSAB
Jag köpte till min 850 GLE -93 och dom funkade jättebra, MEN en sak att se upp med är att det är en sats till båda hjulen, i mitt fall bakhjulen.

Kollar man på hemsidan nu så har dom gjort om den, så jag fick inte fram nån bild, men på den tidigare sidan så var det bild på endast en givare så man trodde att det endast var en givare per förpackning, men det är till båda hjulen!

Inget framgick att det var 2 stycken givare med i förpackningen, så sonen som handlade kom hem med 2 förpackningar och på förpackningarna står det en dekal att det inte är bytesrätt på varan.
Hade skrivit ut bilden och sidan från hemsidan där det såg ut som att det var bara en per sats, men det vart aldrig strul att lämna igen den som blev köpt i onödan.

Alltså satsen är för båda hjulen!!!! för 299 eller 399 kronor.
av NiklasO
WSAB skrev:Jag köpte till min 850 GLE -93 och dom funkade jättebra, MEN en sak att se upp med är att det är en sats till båda hjulen, i mitt fall bakhjulen.

Kollar man på hemsidan nu så har dom gjort om den, så jag fick inte fram nån bild, men på den tidigare sidan så var det bild på endast en givare så man trodde att det endast var en givare per förpackning, men det är till båda hjulen!

Inget framgick att det var 2 stycken givare med i förpackningen, så sonen som handlade kom hem med 2 förpackningar och på förpackningarna står det en dekal att det inte är bytesrätt på varan.
Hade skrivit ut bilden och sidan från hemsidan där det såg ut som att det var bara en per sats, men det vart aldrig strul att lämna igen den som blev köpt i onödan.

Alltså satsen är för båda hjulen!!!! för 299 eller 399 kronor.
Vet inte hur länge den finns kvar men kolla in http://www2.biltema.se/ :)
av WSAB
Japp, där hittade jag bilden.

Där ser ni att det ser ut som att det bara är en givare, men det var med till båda hjulen i alla fall till min -93:a.
Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa […]

Injektorer

Tänkt lossgöra ventilkåpan fö[…]

Fick tillbaka hastighetsmätaren idag. Montera[…]

Trasig taklucka

Biltema har 3mm plexiglas. Skär ut lämpl[…]