Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Ja nåt låter inte helt rätt när jag kör på ojämn väg/gupp. När jag satte på sommarhjulen upptäckte jag att "stoppklacken" är sprucken på sina ställen, och att jag kan lyfta ur den är från fjädern. (Längst ner i fjädern, hoppas ni förstår vilken jag menar ?:-/ ) Gäller höger bakhjul. Bild

Hur åtgärdar jag? Är det bara åka till skroten och fixa en ny? Hur ska den egentligen sitta fast?
av HanseN86
Michaelvecel skrev:Ja nåt låter inte helt rätt när jag kör på ojämn väg/gupp. När jag satte på sommarhjulen upptäckte jag att "stoppklacken" är sprucken på sina ställen, och att jag kan lyfta ur den är från fjädern. (Längst ner i fjädern, hoppas ni förstår vilken jag menar ?:-/ ) Gäller höger bakhjul. Bild

Hur åtgärdar jag? Är det bara åka till skroten och fixa en ny? Hur ska den egentligen sitta fast?
dem kan inte Kosta många kr på mekonomen eller dyl.. Dem sitternämligen med en plugg, och den pluggen brukar gå sönder när man plockar bort dem.. Men du måste ju plocka väck fjädern också isf, så fixa ett par fjäderspännare..
B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 […]

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]