Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är inga problem att byta själv om du har verktygen och någon bra plats där du kan skruva med bilen, Det finns mektips här http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=28963

När det gäller skivor fram skulle jag inte satsat på dom billigaste utan dom som funkar bäst till ett vettigt pris då skivorna fram lätt blir skeva och ger vibrationer och annat elände, Vilka skivor som är mest prisvärda överlåter jag till någon annan att rekommendera.
Klart man ska köpa det billigaste.

Det är inte så noga med bromsarna. :wink:
camaro69 skrev:Klart man ska köpa det billigaste.

Det är inte så noga med bromsarna. :wink:
Precis lär er av Toyota :) det är inte så noga....

Provade själv med Biltemas "sport skivor" fram (borrade & slitsade) har gått ett år nu inge problem alls,
dock så bytte jag ut bromsbeläggen mot en bättre typ som inte "fadar" lika lätt
har haft en otrevlig "incident" med fading, inge roligt.
samt den stora fördelen att dom inte ger samma svarta stoft/damm som fastnar i fälgarna mer åt grå/vita hållet ....
man blir lätt trött på att "blinga upp" original T6 fälgar med standard belägg!
Posi Quiet "semi metallic" (sintrade belägg antar jag) heter dom hos Bromsmannen.se
kostade 1100:- plus frakt för en full uppsättning fram/bak.

passa på och byt ut bromsoljan som tidigare talare nämde, ev.kokande vatten i bromsoljan är inget trevligt
och så minskar du problem med invärtes rost i broms-ok etc.
Görs detta överhuvudtaget om man inte själv påtalar/köper tillägget vid service?
även fast de rekommenderar byte vartannat år vid normala körförhållanden.
EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]

Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... lever[…]

Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]