Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NiklasO
Hej!

Jag är i akut behov av bil och kollar på Volvo 850 kombi.
Min budget ligger på runt 30 000 och jag kollar på bilar nyare än 95.
Jag hittar en himla massa turbobilar. Vad kan vara nackdelen om jag köper en T?
Vi pendlar ca 12 mil om dagen och vi är väl rätt lätta på foten så jag antar att turbon inte behöver arbeta allt för mycket. ;)

Jag har läst köprådstrådarna men jag tycker inte att det framgår helt där.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
De elektroniska gasspjället kom -99.

Båda modellerna har i princip samma uppbyggnad.

Men för 30.000 får du en ännu finare 850 :wink:

Det finns alltid en risk med turbobilar, köper du en sugmotor har du en sak mindre som kan gå sönder :wink: :)
Användarvisningsbild
av SvenB
NiklasO skrev:
Hur är det med reservdelar osv? Jag kör GDS på 850 nämligen. ;)
Lite orolig för det gasspjället också..

Den här tex:
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=1
Hur är priset? Den är oskattad förstås.
Den är dessutom ej besiktigad och skulle ha varit besiktigad senast igår...
Om den är lika fin som bilderna visar så skulle jag slå till. Att den är oskattad är bara normalt för en bilfirma, de ställer av alla bilar oftast. Besiktigad får du den säkert om de inte har gjort det i dag.
av NiklasO
KKR skrev:
NiklasO skrev:
Hur är det med reservdelar osv? Jag kör GDS på 850 nämligen. ;)
Lite orolig för det gasspjället också..

Den här tex:
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=1
Hur är priset? Den är oskattad förstås.
Den är dessutom ej besiktigad och skulle ha varit besiktigad senast igår...
Om den är lika fin som bilderna visar så skulle jag slå till. Att den är oskattad är bara normalt för en bilfirma, de ställer av alla bilar oftast. Besiktigad får du den säkert om de inte har gjort det i dag.
Ja, precis. Skatten är som den är men att den inte är besiktigad är ju ett hinder men det kan man säkert få löst antar jag...

Kalle:
Just nu har jag bara kollat på blocket. Där finns det inte så mycket 850 kombi som känns bra.
Jag kollar på både Uppsala och Stockholm. På en av bilarna fungerar iaf ACn (tidigare ägare hade tydligen bytt det mesta av systemet för några få år sedan). Det är ju alltid nåt. ;)

Igår bestämde jag tid med en kille i Uppsala. Vi blev lite sena och när vi ringde så svarar han inte. Lite senare försvinner annonsen från blocket, han hörde aldrig av sig. Kändes ju .. trevligt. Han sa att några hade ringt men att ingen hade kommit och tittat.
Senast redigerad av 1 NiklasO, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Priset är väl nästan för bra för att vara sant? :???:

Är det sant så är det bara att slå till! :) Den verkar vara kanonfin
av NiklasO
Den har haft 3 ägare varav 2 är försäljare enligt registret.

Ringde på den nu..
Tid för besiktning skall vara beställd. "Men om nån vill köpa den som den står så är det bara, varsågod!"
Någon skulle vara på väg för att titta på den men det lät mer som säljsnack..

Åker förbi och klämmer på den så får vi se.
Är det svårt att se etiketten på spjället btw?
Användarvisningsbild
av SvenB
NiklasO skrev:Den har haft 3 ägare varav 2 är försäljare enligt registret.

Ringde på den nu..
Tid för besiktning skall vara beställd. "Men om nån vill köpa den som den står så är det bara, varsågod!"

Jag tror inte du behöver oroa dig för spjällhuset. Det är ju en 2000, inte en tidig 99:a. Den har nog bara haft en ägare. 1= Bilfirman (nybil) 2= Ägaren 3= Nuvarande bilfirman. Sen är det en Classic= Fullsmetad med utrustning.
av NiklasO
KKR skrev:
NiklasO skrev:Den har haft 3 ägare varav 2 är försäljare enligt registret.

Ringde på den nu..

Jag tror inte du behöver oroa dig för spjällhuset. Det är ju en 2000, inte en tidig 99:a. Den har nog bara haft en ägare. 1= Bilfirman (nybil) 2= Ägaren 3= Nuvarande bilfirman. Sen är det en Classic= Fullsmetad med utrustning.
Det är en privatperson som står som ägare nr 1. Sen är det Bilia och så har den bytt ägare samma dag till nuvarande ägare. ;)

Jag har haft en himla otur när jag har försökt hitta en bra bil nu. De har varit sålda eller så har något strulat även när vi har bestämt en tid. Fanns mycket fler och bättre objekt när jag köpte bil för lite mer än en månad sedan. Den här lär väl säljas innan vi hinner dit och titta ens. ;)
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]