Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hålan
Har fått problem med torkaren bak.
Startar jag den så gör den ett "svep", vänder, går tillbaks 5 cm och stannar där. Försöker jag starta den igen händer inget, stänger av bilen och startat igen händer inget. Men går jag bak och drar lite upp och ner i torkararmen så går den tillbaks till utgångsläget.
Är motorn kass eller kan det vara något annat?
Användarvisningsbild
av Svahn
Prova med att smörja genomföringen i luckan med rostolja och hjälp till med handen. Tror att den går för tungt.
av ank9
Testa att smörja genomföringen innan du byter ut motorn. Jag hade liknande problem för ca ett och ett halvt år sedan. Jag plockade bort torkarmotorn, gjorde rent och tryckte i lite fett i genomföringen. Inget speciellt komplicerat jobb och det fungerar fortfarande...
Användarvisningsbild
av jimDK
motorn kan lätt demonteras och smörjas. Jag har smorda min axel (inom motorn) och det har gått bra i ett år nu.
sök i forumet på "torkarmotor"
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Börjar med att göra en sökning här på forumet. Finns massor med trådar om detta!!
Användarvisningsbild
av Hålan
Var ute och sprejade lite 5-56 runt fästet på torkararmen, mest för att få ner armen lite smidigt igen. Och nu funkar allt som det skall. Men förmodligen inte särskilt länge. Blir till att plocka bort motorn nästa gång.
Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]