Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hej!

Eftersom jag gillar att hålla på med bilar osv...för att fatta mig kort. Vi två ska bli tre, min bil blev helt plötsligt en annan, alltså inte lika roligt :)

Nu är det så att bilen åtminstonde har turbo. För att ha nånting att titta på i bilen så skulle jag vilja ha lite externa mätare, hade då tänkt mig laddtryck, volt och olje temp.

Jag har två frågor:

1. Var kan jag ha dessa mätare om jag inte vill ha dom i a-stolpen.
2. Vilka mätare stämmer bäst överens med volvos egna tavlor från -01?? Vill ej ha det senaste flashigaste och coolaste led lyset, utan är ute efter nått som stämmer i tiden med bilen. Även färgen på lyset.

Volten och oljetempen har jag en liten tanke åt, om man skulle ta mätare som går ner exakt i mugghållarna, så skulle jag kunna ha dom där, längst ner, då kan jag dra kablarna i mitt konsolen. Även så kan jag då använda mugghållarna fortfarande, vad tycker ni om det? Ne kanske är snyggast att ha dom samlad nånstans, tycker det är lite rostig vit volvo 745 som snurrar runt runt på stan att ha dom i a-stolpen :)

bilen som det gäller är en xc70 från -01
Tacksam för hjälp! MVH / Andreas
Har du en I-phone så finns ju massa kul grejer. Finns ett tillbehör där du kopplar in dig i bilen via en kabel som sedan skapar en W-lan-koppling till telefonen. Sedan får du upp i princip vilka mätare som helst i din I-phone. Även accelerationsgrafer etc....Kanske inte det du söker men det är rätt kul applikation. Finns flera olika typer av liknande applikationer vet jag. Fastlanedaily på youtube har också testat en variant vet jag.

Annars har jag tyvärr dålig kunskap om vad som finns eller bra sätt att montera.

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]

Byglat spridarmotståndet ?