NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Doffen
Skal bestille meg ny V50 2.0 D 2011 modell.

Men lurer litt på hva som har vært problemene med V50 siden faceliften kom i 2007-2008 ?
Og om det har vært noe med 2.0 Dieselen ?

Har jo idag en V50 1.6 D MY07 og her har jeg gjort følgende:

Skiftet hjullager v.forran etter 80 000 km
EGR ventil byttet
Løpehjul register på 40 000 km
Svinghjul på 30 000 km grunnet feilproduksjon på startkransen
Hyppige oppdateringer av CAN nettverket
Pakninger sidevindu
Dørlås h.fremme og bakluke

Er dette noe man sliter med på nyere V50 også ?
av Dieselkungen
Det har varit byten av diverse komponenter som hjullager och en del fel med elektroniken, ja precis som DU skriver . Detta va dock på dom tidigare årsmodellerna.
Angående mjukvara så bearbetas dom alltid precis som på din pc. Man vill man förbättra kundens krav så att säga.
Idag har vi en bil som har mkt hög kvalitet dock försvinner dom som vanligt från marknaden när dom är som bäst för att ersättas med en ny modell v60.
Man brukar byta bromsbelägg runt 6000mil om man kör och använder bromsarna regelbundet. Vilket jag anser är otroligt bra med tanke på prestandan.
Däck kan bytas fram redan från 2000mil men de beror på prestandan det oxå. Man har ett högt vridmoment som man gärna använder sig av :D
Användarvisningsbild
av Doffen
Det er det jeg også tenker ved å handle ny V50 idag, at da får jeg en bil som begynner å bli noen år og har fått rettet forhåpentligvis alle tullfeil.
Og det heter seg jo det at det er best å kjøpe en modell av siste modellår med tanke på feil.
Så bare prøver å forhøre meg med eiere av nyere V50 om det er noen gjengangere som ikke er rettet på ennå :)

Men gleder meg til juni, så triller en ny hvit v50 2.0d inn på gården :)
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Dieselkungen skrev: Man brukar byta bromsbelägg runt 6000mil om man kör och använder bromsarna regelbundet. Vilket jag anser är otroligt bra med tanke på prestandan.
Har en -05 som gått 6300 mil med belägg / skivor från fabrik, när jar senast tittade på beläggen tyckte jag dom såg "bra" ut och dom tar väldigt bra, men jag kanske borde byta snart ändå? Vore ju fint att lacka oken röda samtidigt 8)
Användarvisningsbild
av Doffen
Ikke nødvendigvis, finnes en gylden middelveg på dette.
Er forskjell på å overbruke bremsene og ikke bruke dem i det hele tatt.. Og som lastebilsjåfør og mekaniker på tyngre kjøretøy så vet jeg litt av hvert hva som kan skje om bremser brukes for mye og brukes for lite. Og personbiler sliter ikke med dette overhode om man bruker bremsene på riktig måte :)
Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]

Värme i kupén laddhybrid

Värmaren är trasig, tur att jag har Sele[…]