Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steppenz
Köpte mig en V70 Classic -00 170 HK för en vecka sedan. Det var iallafall vad jag trodde.
Det satt ett Classic emblem bak. Men jag förstår nu att det är förmodligen en Blackline.
Eftersom det är svart marmor panel, halvskinn samt ingen takspoiler. En äkta Classic
ska ha aluminium panel, helskinn samt takspoiler om jag fattat det rätt!!!
Konstigt nog har jag sett flera annonser på blocket där man kallar blackline för Classic ????
Får man kalla en blackline för Classic bara för man klistrar på nytt emblem???
I så fall ska jag sälja min 745 som en V70 Classic.......

Nu till min fråga:
Tänkte köpa en Haynes handbok till min nya bil men vilken version ska
jag köpa?

Volvo S70, V70 & C70 1996-1999
Volvo V70 & S70 2000-2004

Borde vara den översta för det är väl den gamla karossen, men jag har ju en 2000....

/Stefan (Rätt dålig på det här med bilar...) ?:-/
Användarvisningsbild
av olindh
Du ska köpa 2000-2004 eftersom du har samma motor som sitter i de senare bilarna. Det är den som kommer att stämma överens bäst med din bil.
av Steppenz
Måste jag alltså köpa båda böckerna ?
En bok för karossen och en bok för motorn !!!
Blir dyrt det här...... :(

Tack för snabba svar !!! :-)-)
Användarvisningsbild
av oktan
Steppenz skrev:Måste jag alltså köpa båda böckerna ?
En bok för karossen och en bok för motorn !!!
Blir dyrt det här...... :(

Tack för snabba svar !!! :-)-)
Det kostar att ligga på topp! Eller som min lokala verkstadschef sa till mig en gång då jag tyckte ngn skitsak var för jävligt dyr "-har du råd att köra v70 så har du fan i mig råd med reservdelarna också"
:mrgreen:
av magnusd
Du ska köpa 2000-2004 eftersom du har samma motor som sitter i de senare bilarna. Det är den som kommer att stämma överens bäst med din bil.
Va? Gamla karossen med årsmodell -00 är såvitt jag vet exakt samma som -99. Trodde inte det tillverkades några -00 egentligen utan de bilar som tillverkades hösten -99 blir -00.
Har en Blackline -00 och den är tillverkad -99 och Haynes upp till -99 gäller för den.
Användarvisningsbild
av Nexus
japp men det tråkiga med Haynes är att de har inte med elektriskt gasspjäll mm som sitter på 99-00 om man köper den för gamla karossen.
Men annars så är helt klart boken 97-99 man ska ha.
Användarvisningsbild
av olindh
magnusd skrev:
Va? Gamla karossen med årsmodell -00 är såvitt jag vet exakt samma som -99. Trodde inte det tillverkades några -00 egentligen utan de bilar som tillverkades hösten -99 blir -00.
Har en Blackline -00 och den är tillverkad -99 och Haynes upp till -99 gäller för den.
Det kanske är samma kaross men det är inte samma motor som i v70 97-99 som jag skrev.
Användarvisningsbild
av Severin
magnusd skrev:

Min va bla den sista som gjordes i det gamla utförandet, tillverkad mars-00

Har du inga problem, kör vidare.

Idag har jag köpt nya batterier till nycklarn[…]

Hur många mil. Har den fräscht brä[…]

12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bä[…]