Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Polto
Hej
när jag har på auto läget eller kör högt på manuella läget på ecc så varvar kupefläkten upp för att sen dö, den kan varva fullt för 2 sekunder för att sen dö, men kör jag på lågt läge då funkar fläkten, vet att de inte är mycke kvar av kolen i motorn, får även smörja den ofta annars skriker den.

Måste starta om bilen för att den ska funka på högre läge, man hör att de klickar i ett relä när jag försöker starta den men inget händer....

Vad tror ni, är de dags för en ny fläkt? Isåfall kan ni tipsa vars man köper en, vet att Volvo är ganska dyr på dom....

Tack på förhand / David
av NiklasO
Polto skrev:Hej
när jag har på auto läget eller kör högt på manuella läget på ecc så varvar kupefläkten upp för att sen dö, den kan varva fullt för 2 sekunder för att sen dö, men kör jag på lågt läge då funkar fläkten, vet att de inte är mycke kvar av kolen i motorn, får även smörja den ofta annars skriker den.

Måste starta om bilen för att den ska funka på högre läge, man hör att de klickar i ett relä när jag försöker starta den men inget händer....

Vad tror ni, är de dags för en ny fläkt? Isåfall kan ni tipsa vars man köper en, vet att Volvo är ganska dyr på dom....

Tack på förhand / David
Japp!

http://www.skruvat.se/Kupeflakt-P10097.aspx
Glöm inte rabattkoden "jagrullar" :)

Edit:
Om fläkten strular länge och är tung att dra runt för bilen så kan man paja fläktmotståndet och det kostar ett par hundra. Jag höll på och donade med min ett par gånger sen dog motståndet så att fläkten bara gick på högsta och sen så hälsade även fläkten hem tillslut förstås.
Styrleder till V70 T5 år 2000.

SMI som jag uppfattar att jag har så fungera[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]

Idag stod det lackrengöring på menyn oc[…]