Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonnybcool
Sitter och funderar kring köp av fälgar... Men kan inte bstämma mig om jag ska ha 18" eller 19". Dels är det ju en ekonomisk fråga då priset på fälgarna och framförallt däcken blir skillnad på mellan 18" och 19". Känns som att 18" kommer se litet ut då många kör 19". Tycker själv att 19" känns mer "rätt" men det är väl en smaksak... Bilen är i dagsläget inte sänkt men den ska väl sänkas framöver. Då tror jag inte den ska sänkas mer än 35mm då det är en bruksbil och jag vill kunna ta mig fram på grusvägar osv. då jag har släkt som bor på landet. Har stänkskydd på bilen och de brukar ju kunna ta i lite överallt om bilen är allt för låg.

Nån som kan komma med några bra tips eller så. Och lite bilder på V70N sänkt eller osänkt med 18" och 19" vore trevligt så man ser skillnaden.

Om det redan finns en liknande tråd länka gärna till den. :) 8)
Användarvisningsbild
av Bosa
Iom grusväg så skulle jag ha gått på 18", blir ju lite mera gummi att åka på iaf.
Jag behöver byta stötdämpare på min bil och tänker nog gå på Volvos egen sänkningssats, sänker iofs bara 20-25mm men då ingår nivådämparna i bak. Tycker min har varit mjuk i bak ända sen jag köpte den och lasta lite i bagaget har inte varit så kul för stänkskydden i bak. Har faktiskt slitit ut ett par stänkskydd i bak redan. :D

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Volvo car UX

Hur vet jag om min Volvo omfattas av uppdateringen[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]