Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rejsbo
Vill bara meddela att: det går bra att montera tre extraljus ovanför reg-plåten i fram, utan att parkeringshjälpen känner av dom. :-)-)
Enl Volvos egen monteringsanvisning, så FÅR inte extraljus monteras om man har parkeringsassistans där fram.!!
Varför vet jag inte?
Men, som sagt, det funkar som det ska....
Användarvisningsbild
av leiwi
varför inte volvo vill att du monterar extraljus är att parkassisten inte kan ta hänsyn till att det "sticker ut "lampor där fram . det finns som jag sett monteringar som sticker ut 30 cm framför bilen och detta är ju inget som parkassisten känner till.
så det än nog bara så att man inte vill ha några diskutioner om trasiga ex ljus som inte park assisten har "skyddat"
leiwi skrev:varför inte volvo vill att du monterar extraljus är att parkassisten inte kan ta hänsyn till att det "sticker ut "lampor där fram . det finns som jag sett monteringar som sticker ut 30 cm framför bilen och detta är ju inget som parkassisten känner till.
så det än nog bara så att man inte vill ha några diskutioner om trasiga ex ljus som inte park assisten har "skyddat"
jag har parkassistans fram och vad jag har läst så är 30cm inget problem.
Vid 30cm övergår pip pip-signalen till aen fast signal.
Så vad är problemet .....egentligen ??:-/
Kan säga att det fungerar mycket bra att ha fram, det enda irritationen är att om jag parkerar "nära nått" framför och sen startar bilen på nytt så börjar det pipa direkt och det upphör inte förrän du kommer tillräckligt långt ifrån eller lägger i backen (jag har automat), men detta kan jag leva med då det hjälper så himla mycket i andra lägen. :D

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]