Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattep
nu skriver jag igen, men har ett par frågor igen:P

har bytt packbox och rengjort Ventilationen, eller en bekant till mig gjode det,,, så körde jag 10 mil, sen la jag mig under bilen dagen efteråt och såg att det hade börjat dropp olja igen under växellådan, och idag så kollade jag oljestickan och det rök som en skott sten ur den, så är den tät än och tryckt ur olja ut packboxen? och om så är fallet, måste jag bytta packbox igen?

sen en annat fråga, han sa att det inte fanns nån oljeflamma eller va det heter, finns inte det i all 850 vehVentilationer? men han satt dit en i alla fall

tacksam för svar:P blir galen på min bil :/
av mattep
ska det inte? det lilla filtret? det är en b5252s
va händer om han nu har satt dit det då?
av *pettson*
mattep skrev:ska det inte? det lilla filtret? det är en b5252s
va händer om han nu har satt dit det då?
Det händer ingenting alls.
av mattep
tur det:P men eftersom det rycker ur oljestickan så är väll ventilationen inte tillräckligt rengjord väll? så om det gör så packboxen börja läcka igen, måste man byta igen då? eller räcker det med att rengöra ventilationen noggrannare ?
av mattep
enligt han som rengjorde vevhusventilationen så va den inte så igen täpp så kan det vara nåt annat som trycker ut oljan genom växellådan? men en då så rycker det ur oljestickan, va kan det då vara?
av lennta
hej det där med vevhusventilation har jag tänkt på med har köpt ny olje fälla med slangar komplett och bytt men tycker det ryker ur olje stickan endå vad kan det vara undrar man nån som vet mvh lennie
av mattep
det kan jag inte svara på, men om inte så är fallet, måste man bytta packbox och allt igen? och göra om hela skitet, och syns dte så snabbt som eftre tio mil om packboxen läcker, efter dne är bytt?
Användarvisningsbild
av Phantom
Det kan vara en felmonterad packbox, eller gammal olja som ligger kvar om det inte rengjordes ordentligt.
En trasig packbox lagar sig inte själv, så är den trasig är det bara att riva ner allt igen och göra om.
Har du ett övertryck pga tät vevhusventilation så spelar det ingen roll om du åker 1 eller 100 mil, utan beror mer på hur du kör skulle jag säga.
En riktigt rengjord vevhusvent och en rätt monterad packbox läcker ingen olja. Men för enkelhetens skull så kan du börja med att rengöra ventilationen riktigt och se om oljeläckaget ger sig.
Kommer oljan genom skvallerhålet mellan motor och växellåda?

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]

Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok