NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Trekanten
Tjenare!!

Jag är nybliven ägare till en V50 -08
Det (enda...) bilen saknar är takvinge...

Jag hittade en lackerad o klar på stylingfabriken.se för 2200:- inkl frakt, vilket jag tyckte var ett bra pris.
Min undran är om det är nån här som monterat en själv?
Var det j-ligt eller är det en barnlek...?

Fråga två är ju om nån känner till nån som säljer o monterar dylika produkter i närheten av Kalmar?

mvhThomas
av turbodream
Kan väl säga att det är en barnlek. Har monterat själv på min V50 och V70. Absolut inga problem. Följer ju oftast med bra beskrivningar. Måtta in - Borra - Dra fast ungefär.

Lycka till
av frippe87
Det verkar inte vara så svårt, dock så undrar jag hur det kan vara tätt mellan vinge o bil, man borrar ju rakt igenom, borde det inte läcka in vatten då? jag ska montera vingen imorgon. ska man lite silicon på skruven??
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Blev själv sugen på en nu, jag är också vinglös. Som du säger, det borde vara ngt klet som förhindrar vatten / rost angrepp. Stod det inget om det i manualen?

Återkom gärna med bilder o resultat, skulle vilja se några till bilder på vingen o hela bilen för att få helhetsintryck!
av turbodream
Ja precis. Du borrar ju igenom bakluckan så i hålen rekommenderar jag att du lägger lite rostskydd. Och sen när du kommit till monteringen utav vingen, så köp nåt limliknande silikon som tätar och dra en sträng runt där vingen sitter.

Jag kör med vingen från hova kosta ca 1400kr. Här ser du den monterad.

http://www.garaget.org/?car=167730&image=1588801
av frippe87
Sådär nu var takvingen monterad, jag kan verkligen inte förstå varför det inte står att man ska täta borr hålen efter :???: , men jag hoppas verkligen att det blev tätt, tog silicon på både hålen och skruvarna. Om det läcker in vart rinner det ner då? kan man kolla det på något lätt sätt?
av turbodream
In i bagageluckan kanske ? Jag har bara monterat med 2 hål så slapp bakluckan, så läcker det vatten rinner det bara längs gummilisten som går runt öppningen i bagaget.
av frippe87
Ja just det dom yttre skruvarna ser man ju, men läcker inte dom så borde inte dom andar läcka heller. ska pröva o hälla vätten imorgon ose vad som händer.

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]

Byglat spridarmotståndet ?