Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej, som sagt har min drivknut börjat knacka höger fram, hörde det första gången igår!
Tisdag natt bär det av till Norge, det kommer att hamna på kanske 50 mil ToR.
Finns det risk att drivknuten ger upp??

Eller kan man men säkerhet köra denna stäcka med dålig knut?
Blir tajt om tid att byta innan tis, men man vill ju inte bli stående i Norge??
Började den knacka igår så tror jag knappast att den kommer hinna totalhaverera på 50mil. Men risken finns givetvis och huruvida du vill chansa beror på dig, jag är tveksam till om jag hade gjort det.
En del har kört flera år med knäppande drivknut, en annan rasade dagen efter jag hade känt på den och sagt: "Lite glapp, men det är nog ingen fara" Efter det säger jag aldrig "ingen fara" om drivknutar...
Började den låta utan att man svänger är det nog fara och färde. Vanligt vis börjar man höra av knuten vid fullt rattutslag och då kan den hålla 10 000 mil men en knut som smäller i rakt rattläge är nog inte långt borta tyvärr. :(
tack för era synpunkter och åsikter, helt plötsligt låter den lite mindre`? men knakar fortfarande, vet ej om damasken varit kass innan jag upptäckte knutensmissljud, har bara ägt bilen en dryg månad. Men det blir att vi tar en annan bil nu istället, åker till nordnorge inatt o fiskar, sjukt kul! ha det gott alla

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]