NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
En fråga angående grill på v60, går det att demontera emblemet på orginal grillen, för att sedan köpa en grill utam emblem och sätta på de gamla emblemet på den nya grillen?
av LasseRe
Kan du förtydliga vad för sorts grill du är ute efter. V60-grillen är väl knappast tillgänglig ännu.
Användarvisningsbild
av opA
LasseRe skrev:Kan du förtydliga vad för sorts grill du är ute efter. V60-grillen är väl knappast tillgänglig ännu.
En felstavning helt enkelt.. han menar förstås V50 ;)
av frippe87
Självklart menar jag S40N grillen, jag tycker att V50 grillen är så jäkla ful, är ute efter en S40 grill. Väntar på att göra det rätta klippet;), tanken var ju annars att köpa en emblem fri grill och flytta över emblemet från den fula V50 krom grillen, men det går med andra ord inte?

MVH/Fredrik
Användarvisningsbild
av SvenB
frippe87 skrev:Självklart menar jag S40N grillen, jag tycker att V50 grillen är så jäkla ful, är ute efter en S40 grill. Väntar på att göra det rätta klippet;), tanken var ju annars att köpa en emblem fri grill och flytta över emblemet från den fula V50 krom grillen, men det går med andra ord inte?

MVH/Fredrik
Är det skillnad på S40N-grillen och V 50-grillen?
av frippe87
V50 har ju krom grillen medans S40N har XC grill, detta gäller dock bara fram till MY07
av jackoo
Volvo i Nässjö( 4 mil från JKPG ) Tar 1900 kr för en ny s40 grill passandes v50.

JB Bildemontering tar ca 800kr för en beg grill, dock blir dom flesta bilar front smällda så det är väldigt sällan dom har en grill som är hel.

Dessa svaren har jag fått när jag ringde runt för 1 vecka sen.

Orginal grill finns oxå på Hova.com för 1859 till v50.
Hova.com har oxå Xc grill utan emblem för 895 om man vill snåla men ändå ha en snyggare grill än orginal.
Användarvisningsbild
av opA
Tycker denna är fränast.. emblemet klarar jag mig utan ;)

Bild

http://www.mhstyling.se/volvo-styling/v ... 385xc.html
XC look grill till Volvo S40N samt V50. Kromad ram med svart galler. I ABS plast.
1395:-
av frippe87
Men vad kan emblemet sitta fast med i grillen tro? är det någon som vet?

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg.

om V50 och C30 har samma backspegelkåpor s&a[…]

DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &[…]

Volvo on call

DU lär garanterat behöva programmera. &A[…]