Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peterce
Hej hjag har en V40 -00 och då jag bytte bromsbelägg fram märkte jag att skivorna inte är fästa med någon skruv utan är alldeles lösa och verkar hållas på plats med hjulen. Min lilla fråga är ska det vara på detta viset??
Köpt bilen nyligen...
av peterce
Ok tack för hjälpen. Har ett ljud i framvagnen när jag startar från stillastående och det låter metalliskt så tänkte kanske att det var skivorna som gjorde ljudet...
Användarvisningsbild
av vetten
De kan ju också vara så att bromsoken kärvar lite på tillbakavägen och låter eller att en bromssköld rostat sönder och ligger och skaver. Nu på vintern kan det faktiskt bli så ibland att det blir så mycket is runt okena att dom skaver lite, iallafall om du har bilen ute i kylan alltid. Testa att ställa in den i ett varmgarage så att allt tinar upp så kanske det försvinner.
Själv har jag haft obalans i ett framhjul i två veckor och misstänkt att det kan bero på snö och efter ett dygn i varmgarage så försvann obalansen, så vintern kan ställa till fel som man aldrig har annars.

Hur hänger man upp avgassystemet på 2.0[…]

Det finns väl tre olika styrväxlar. Tror[…]

Generator laddar ej batteriet

Det är ju intressant att inte hastighetsm&aum[…]

Om de har kunnandet baserat på existerande f[…]