Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ateist75
Jag har sett att det finns en "röranslutning" på plast boxen som innehåller styrkorten för motor & aut lådan. Det är för kylning av korten efter vad jag förstår.
Det finns dock ingen "kylslang" på den.Finns den inte på alla årsmodeller eller fattas den på min?

Jag har en V70N T5 -00
av andezon
På de första årsmodellerna fanns det "kylslang" men det plockade volvo bort. Alla bilar som det bytts kylfläkt på och som hade "kylslang" bytte man ut locket och plockade bort "kylslangen" om du känner i uttaget för "kylslangen" så ska det inte vara hål inne i den, då har du det nya locket...
Användarvisningsbild
av ateist75
andezon skrev:På de första årsmodellerna fanns det "kylslang" men det plockade volvo bort. Alla bilar som det bytts kylfläkt på och som hade "kylslang" bytte man ut locket och plockade bort "kylslangen" om du känner i uttaget för "kylslangen" så ska det inte vara hål inne i den, då har du det nya locket...
Aha, jag vet att kylfläkten är bytt så då är det som det ska vara!! Tackar!! :D
Användarvisningsbild
av CarMan
kylningen av dina styrenheter sker via det andra röret som går från bilens ventelations system (kyld AC luft)

kolla i nederkant på andra änden, där går ett rör från torpeden & till boxen.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]