Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av msgurkan
Hej gubbs! Hur var det man gjorde när man skrotade luftpumpen med relä till avgasreningen. Hur stort motstånd skulle man sätta dit eller vilket vanligt relä skulle man använda? (96a automat, 5254 motor.) Vad kostar ett nytt relä hos volvo? Vet ni var man kan köpa ett pirat. Kostar? Skulle motståndet kopplas mellan ingående strömkabel och den lilla kabelen som går till styrenheten och jordar för att spolen i original relät kan dra? Var det ett 68 ohm´s motstånd det skulle vara? Betyder watten något? 3-5w?

Tackar på förhand :-)))))
av T-rex
msgurkan skrev:Hej gubbs! Hur var det man gjorde när man skrotade luftpumpen med relä till avgasreningen. Hur stort motstånd skulle man sätta dit eller vilket vanligt relä skulle man använda? (96a automat, 5254 motor.) Vad kostar ett nytt relä hos volvo? Vet ni var man kan köpa ett pirat. Kostar? Skulle motståndet kopplas mellan ingående strömkabel och den lilla kabelen som går till styrenheten och jordar för att spolen i original relät kan dra? Var det ett 68 ohm´s motstånd det skulle vara? Betyder watten något? 3-5w?

Tackar på förhand :-)))))
Relät till s70, samma motor, kostade 459 kr men vet ej om dom sitter på samma ställe eller är samma relä, mitt satt ovanför kylen.
Det kan räcka med att ta ner pumpen o dränera den samt borra ett litet 3 mm hål i botten, det gjorde jag o det funkar iaf för mig (hittills)
av Henke3
"96a automat, 5254 motor"

Låter som Motronic styrsystem? Isåfall funkar inte knepet med motståndet...
Användarvisningsbild
av sidhabo
Henke3 skrev:"96a automat, 5254 motor"

Låter som Motronic styrsystem? Isåfall funkar inte knepet med motståndet...
Finns väl både med LH 3.2 och Motronics ...

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Följande felkoder SAS-000E Rattvinkelgivare […]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja och om den glappar så är det vä[…]